7 błędów, przez które nasza strona przestaje być odbierana jako profesjonalna

Marek Szydełko
01.02.2016

Profesjonalna strona www – to pojęcie dość względne, choć jesteśmy w stanie w dużym stopniu je skonkretyzować. Wiemy, jakie elementy powinny się znaleźć na stronie, aby móc ją określić takim właśnie mianem. Wiemy też, czego należy bezwzględnie unikać. Wymieniamy dla Was 7 błędów, przez które strona przestaje być odbierana jako profesjonalna. Wystrzegajcie się ich, bo narazicie się tylko na śmieszność.

  1. Błędy ortograficzne w tekstach – naprawdę trzeba na to zwrócić uwagę. Nie twierdzimy, że każdy internauta jest magistrem filologii polskiej, ale z pewnością większość potrafi wychwycić wstydliwe błędy ortograficzne. To samo tyczy się błędów stylistycznych i składniowych. Dlatego właśnie warto zlecić napisanie tekstów na stronę specjalistom lub przynajmniej zlecić wykonanie korekty – o ile oczywiście nie czujecie się na siłach, aby porządnie zabrać się za to we własnym zakresie.
     
  2. Kradzione zdjęcia i treści – choć może nam się wydawać, że przecież „nikt się nie zorientuje”, to naprawdę nie jest to dobra droga. Kradzież w Internecie łatwo jest wychwycić, co wiąże się z poważnymi konsekwencjami, także prawnymi. Nie wspominając już o tym, że takie zachowania są skrupulatnie tępione przez Google.
     
  3. Zmyślone opinie – bardzo modne w ostatnim czasie jest publikowanie opinii o firmie na stronie www, nawet w formie przewijanego slidera. To dobry pomysł na wyróżnienie swojej oferty, ale tylko pod warunkiem, że opinie te są prawdziwe. Zmyślanie peanów na temat firmy jest niepoważne i mało profesjonalne. Często zdarza się wręcz, że taką zmyśloną opinię wspiera zdjęcie rzekomego klienta, które po prostu pochodzi z komercyjnej bazy fotografii. Doświadczeni internauci bardzo szybko to wychwycą.
     
  4. Utarte formułki – znów odwołamy się do tekstów zamieszczanych na stronie. Jeśli klient po raz setny czyta, że interesująca go firma jest najlepsza w swoim rodzaju, wyjątkowo doświadczona, nastawiona na sukces, że zależy jej na pełnym zadowoleniu klientów, to naprawdę przestaje na takie hasła reagować. Trafił na Waszą stronę, bo szuka czegoś innego, oryginalnego, bo nadal nie dowiedział się, dlaczego ma skorzystać z tej oferty, kupić ten produkt. Starajmy się być choć odrobinę oryginalni, nie stawiajmy muru między nami a klientem, który będzie zbudowany z pustej, bezsensownej treści.
     
  5. Niepoważny adres wwwnazwa domeny ma bardzo duże znaczenie dla odbioru samej strony, jak i firmy, która się na niej reklamuje. Najbardziej profesjonalnie wyglądają domeny zbudowane z nazwy firmy i końcówki .pl. Jeśli taka domena jest zajęta, to kombinujmy z innymi końcówkami. Nie wspierajmy się jakimiś darmowymi ofertami hostingu, które wymuszają na nas np. dodanie do domeny dziwnego elementu. Firma.pl zawsze będzie lepsze i bardziej profesjonalne od firma.mamdarmowadomene.pl
     
  6. Szablony strona zbudowana w oparciu o szablon niekoniecznie musi wyglądać mało profesjonalnie, o ile oczywiście ten szablon zostanie odpowiednio dostosowany. Warto zadbać o przynajmniej kilka indywidualnych elementów, które w jakikolwiek sposób wyróżnią naszą stronę. Jeśli witryna firmy hydraulicznej jest identyczna z tą, jaką posiada kwiaciarnia, to z pewnością trudno będzie tu mówić o profesjonalizmie.
     
  7. Taniość – w przypadku wielu stron naprawdę ją widać. Błędem jest oszczędzanie na budowie strony firmowej, bo w ten sposób praktycznie rezygnujemy ze świetnego, efektywnego narzędzia promocji. Strona nie musi być Mercedesem, ale niech przynajmniej będzie dobrym Oplem. Rozbity Fiat nikogo nie zainteresuje.
     

Uniknięcie wszystkich tych błędów wiąże się z tym samym – koniecznością poniesienia inwestycji. W przypadku prowadzenia biznesu jest to zupełnie naturalne. Szczególnie, że ta inwestycja szybko się zwraca.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie