Mam już stronę internetową. Po co mi nowa?

Wątpliwości. To zmora każdego biznesu. W polskich warunkach przytłaczająca większość przedsiębiorców boi się podejmowania ryzyka inwestycyjnego i zadowala się chwilowymi sukcesami. W ten sposób można bardzo łatwo wpaść w pułapkę tzw. średniego rozwoju. Niby jest dobrze, ale na pewno nie będzie lepiej. Jedną z najczęstszych wątpliwości, jakie mają polskie firmy, jest sens inwestowania w nową stronę internetową. Po co wydawać pieniądze, skoro obecna witryna „jakoś wygląda” i faktycznie przychodzą z niej zapytania ofertowe? W tym poradniku przedstawimy Ci podstawowy powód, dla którego nie możesz myśleć w ten sposób.

Świat nie stoi w miejscu

Zmiana jest warunkiem rozwoju, dlatego decydujemy się na nią w każdej dziedzinie życia. Również w biznesie. Twoi klienci nie zawsze będą tacy sami. Ba, za chwilę zastąpią ich inni, młodsi, wychowani na innych trendach, doskonale obeznani z Internetem i nowoczesnymi technologiami. Czy naprawdę uważasz, że „jakaś tam” strona internetowa przykuje ich uwagę i przekona ich, że warto wybrać Twoją firmę? To bardzo wątpliwe.

Jeśli zakładasz, że skoro masz już stronę, to nie potrzebujesz nowej, jesteś w dużym błędzie. Tradycyjnie pokażemy Ci ten mechanizm na prostym przykładzie. Wyobraź sobie, że masz mieszkanie urządzone jeszcze w latach 80. Niemodna boazeria, kiczowata glazura, linoleum, zniszczona armatura, krzywe ściany, obskurne tapety. Twój sąsiad natomiast zainwestował w kompleksowy remont i jego mieszkanie jest nowoczesne, jasne, funkcjonalne. Jak myślisz, kto szybciej znajdzie nabywcę na rynku wtórnym? No właśnie.

Ze stroną internetową jest dokładnie tak samo. Działasz w warunkach silnej konkurencji, co oznacza, że mnóstwo firm z Twojej branży nieustannie inwestuje w to, by przekonać do siebie klientów. Również Twoich klientów. Dbają o swoje marki, budują ich rozpoznawalność, dostosowują wizerunek do obecnych trendów. To nieodzowny element robienia biznesu. Stojąc w miejscu błyskawicznie zostaniesz z tyłu.

Nowa czy zmodernizowana?

Jesteś inteligentnym człowiekiem i na tym etapie wiesz już, że Twoja stara strona internetowa będzie potrzebować daleko idących zmian. Do wyboru masz dwie opcje:

  • Możesz zlecić produkcję zupełnie nowej witryny
  • Możesz postawić na modernizację, czyli tzw. redesign obecnej strony

Które rozwiązanie jest lepsze? To zależy od tego, czy aktualna witryna nadaje się do przebudowania. Jeśli powstała lata temu, to z dużym prawdopodobieństwem można uznać, że trzeba będzie ją zaprojektować od nowa. Pamiętaj również, że konieczne może się okazać wprowadzenie daleko idących zmian w identyfikacji wizualnej marki. Chodzi tutaj o unowocześnienie m.in. o logotypu. Stare, słabe logo na nowoczesnej stronie będzie po prostu wyglądać słabo.

Z doświadczenia wiemy, że lepszym i mniej kłopotliwym wyborem jest zlecenie kompleksowej modernizacji wizerunku przedsiębiorstwa, wraz ze stworzeniem nowej witryny internetowej. Owszem, wiąże się to z większymi kosztami, ale w zamian otrzymasz pewność, że Twoja firma jest świetnie przystosowana do aktualnych warunków rynkowych, a przede wszystkim oczekiwań grupy docelowej, w której zaszły istotne zmiany pokoleniowe.

Podsumowując: to że masz stronę internetową wcale nie oznacza, że możesz osiąść na laurach i zapomnieć o promocji wizerunki marki w sieci. Im częściej będziesz interesować się wyglądem oraz funkcjonalnością witryny, tym mniej kosztowna i uciążliwa będzie jej modernizacja.

Porada: Sprawdź jak skutecznie reklamować firmę... tutaj →
szczegółowy plan działań

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

poradnik -lipiec2018
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.