Przygotuj firmową stronę internetową na… swoją śmierć!

Mateusz Nowak
07.12.2018

Człowiek jest istotą śmiertelną i dotyczy to nawet wyjątkowego podgatunku homo sapiens, czyli przedsiębiorcy. Statystyki wskazują wręcz, że to właśnie osoby prowadzące własny biznes są bardziej narażone na zawały, chorobę wieńcową czy nowotwory, co wynika oczywiście z nadmiaru stresu. No dobrze, ale czemu właściwie o tym piszemy? Chodzi nam o przypomnienie Ci, że bardzo ważne jest przygotowanie firmowej strony internetowej na Twoje zejście z ziemskiego padołu. Jak to zrobić? Przeczytaj.

Przekazanie danych dostępowych

Mamy na myśli przede wszystkim dane do:

Dostęp do tych danych zasadniczo powinien mieć wyłącznie właściciel i administrator strony. Jeśli jednak prowadzisz jednoosobową działalność i nie zatrudniasz pracowników, to koniecznie przekaż dane najbliższej Ci osobie, np. żonie czy mężowi, ewentualnie zaufanemu współpracownikowi.

Pamiętaj!

Dane dostępowe trzeba regularnie zmieniać. Nie zapomnij o przekazaniu powiernikowi aktualnych danych.

W momencie Twojej śmierci osoba, która dysponuje danymi dostępowymi, będzie mogła np. wprowadzić zmiany na stronie (chociażby zamieścić informację o zawieszeniu działalności lub usunąć formularz kontaktowy i dane teleadresowe) czy zorientować się, do kiedy witryna pozostanie aktywna w sieci.

Szczegółowy wykaz usług towarzyszących

Zaufana osoba powinna wiedzieć, które firmy dostarczają Ci usługę hostingu, domenę oraz ewentualne usługi dodatkowe, jak np. prowadzenie bloga czy pozycjonowanie witryny. Przekaż kontakty do osób odpowiedzialnych za obsługę Twojego biznesu. Dzięki temu nie dojdzie do kłopotliwej sytuacji, gdy rodzina otrzyma ponaglenie do zapłaty.

Dysponując tymi informacjami, powiernik może wypowiedzieć zawarte umowy i mieć pewność, że strona firmy po wygaśnięciu hostingu i domeny po prostu przestanie funkcjonować w sieci.

Kontakt do wykonawcy/administratora strony

Jest to konieczne w sytuacji, gdy to właśnie wykonawca witryny zapewnia Ci wszystkie wymienione usługi. To standard chociażby w naszej agencji – większość klientów zleca nam wykupienie hostingu, domeny, a także prowadzenie swoich blogów czy przeprowadzanie aktualizacji.

Wykonawca poinformowany o śmierci klienta na pewno rzeczowo podpowie, co teraz należy zrobić ze stroną. Może zaproponować jej naturalne wygaszenie (po wygaśnięciu umowy na hosting i domenę) lub zlecenie cesji praw do witryny na kogoś innego (wspólnika, współmałżonka etc.).

Ważne!

Koniecznie przekaż wykonawcy informację na temat osoby, która będzie się z nim kontaktować na wypadek Twojej śmierci.

Temat nie jest przyjemny, ale nie można go bagatelizować. Nawet jeśli jesteś okazem zdrowia, to jak najszybciej zadbaj o wymienione przez nas sprawy. Będziesz spać spokojniej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie