Strona internetowa dla przedsiębiorstwa budowlanego: co powinna zawierać, aby przyciągnąć klientów?

Remigiusz Szulc
12.07.2019

Firma budowlana to jeden z najbardziej ryzykownych biznesów. Statystyki jasno pokazują, że to właśnie w tej branży jest największy problem z zatorami płatniczymi, przez co obserwujemy wysoki współczynnik bankructw. Z drugiej jednak strony dobrze zarządzana firma budowlana może być złotym, bardzo dochodowym interesem. Warunek jest jeden: przedsiębiorca musi się wyróżnić na tle konkurencji i zacząć skutecznie pozyskiwać klientów z Internetu. Nieodłącznym elementem tej strategii jest oczywiście posiadanie profesjonalnej strony internetowej promującej przedsiębiorstwo budowlane. W naszym poradniku podpowiadamy, jakie elementy warto na niej umieścić, by zyskać wizerunkową przewagę.

Atrakcyjne przedstawienie zespołu

Ten element ma przede wszystkim wzbudzić zaufanie do przedsiębiorstwa. Jest to o tyle ważne, że w polskiej branży budowlanej wciąż dominuje model podwykonawstwa. Stosunkowo niewiele firm dysponuje stałym zespołem pracowników.

Jeśli Ty taki zespół masz, to musisz się tym pochwalić, bo to od razu wyróżni przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Zainwestuj nie tylko w ciekawy opis zespołu, ale także profesjonalne zdjęcia z czytelnym podziałem na funkcje, jakie poszczególne osoby pełnią w firmie.

Czytelny i wyczerpujący opis usług

Nawet jeśli masz firmę ogólnobudowlaną, czyli realizujesz praktycznie wszelkie prace związane z realizacją inwestycji, to i tak sugerujemy wyróżnienie kilku kluczowych usług. Pamiętaj, że nie wszystkie osoby odwiedzające stronę muszą się perfekcyjnie orientować w zagadnieniach budowlanych i inżynieryjnych. Z myślą o nich warto stworzyć krótkie, ale zrozumiałe i treściwe opisy poszczególnych specjalizacji. Będzie to kolejny element budujący zaufanie do przedsiębiorstwa i kreujący jego ekspercki wizerunek.

Realizacje / referencje / opinie

Jest to praktycznie niezbędny element na stronie każdej firmy budowlanej. Ta branża nie cieszy się zbyt dobrą opinią, dlatego bardzo ważne jest, aby osoby odwiedzjące stronę przedsiębiorstwa od razu odniosły wrażenie, że trafiły na fachowców. Pomoże w tym umieszczenie na witrynie referencji, ale niekoniecznie w formie zeskanowanych dokumentów. Nowoczesnym i atrakcyjniejszym sposobem jest dodanie prawdziwych opinii klientów, zwłaszcza tych, za którymi stoją znane marki.

Dodatkowo na stronie warto stworzyć dział z realizacjami – tutaj jednak pamiętaj, aby nie poprzestawać tylko na wrzuceniu zdjęć. Potrzebne są także choćby krótkie opisy zrealizowanych inwestycji.

Na stronie firmy budowlanej warto również stworzyć dział „Praca”, nawet jeśli aktualnie nie szukasz nowych pracowników. Taki element również buduje wizerunek przedsiębiorstwa, które inwestuje w rozwój, a więc potencjalnie jest w bardzo dobrej kondycji ekonomicznej (co w tej branży ma fundamentalne znaczenie).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.