Technologia Flash: poznaj 5 powodów, dla których nie możesz jej wykorzystać na swojej stronie internetowej

Jeszcze kilkanaście lat temu była standardem, do niedawna wciąż cieszyła się sporą popularnością, ale dziś należy ją włożyć do koperty z napisem NIE OTWIERAĆ! Technologia Flash jest już praktycznie martwa, o czym wiedzą wszyscy profesjonalni twórcy stron internetowych. Mimo to nadal znajdują się firmy, które chcą z niej korzystać na swoich witrynach. To poważny błąd – nie popełnij go! W tym artykule przytaczamy 5 ważnych powodów, dla których nie możesz nawet myśleć o wbudowaniu w swoją nową stronę jakichkolwiek elementów wykonanych w technologii Flash.

  1. Martwa technologia – dostawcą technologii Flash jest firma Adobe, która już jakiś czas temu poinformowała, że kończy wsparcie dla tego rozwiązania. W 2020 roku przestaną być wydawane jakiekolwiek aktualizacje. Ta decyzja jest pokłosiem konsultacji z najważniejszymi graczami w branży internetowej, szczególnie Google. Jeśli więc na Twojej stronie znajdują się jakieś elementy flashowe, to jak najszybciej się ich pozbądź.
  2. Niski poziom bezpieczeństwa – jednym z głównych powodów, dla których przeglądarki zaczęły blokować elementy Flash, jest bardzo wysokie ryzyko infekcji złośliwym oprogramowaniem. Technologia okazała się na tyle niedoskonała, że hakerzy bez trudu łamią zabezpieczenia. Mając na swojej stronie dowolne elementy Flash, narażasz swoich klientów na poważne zagrożenie, a tym samym ryzykujesz utratę zaufania do marki.
  3. Irytacja klientów – powiedzmy to sobie szczerze: prawie nikt nie lubi elementów Flash na stronach internetowych. Być może znajdą się osoby, którym podobają się jakieś filmiki, animacje czy muzyczka lecąca w tle, ale to naprawdę są wyjątki. Dla zdecydowanej większości Twoich potencjalnych klientów elementy flashowe są dobrym powodem, by opuścić stronę w ciągu maksymalnie kilku sekund.
  4. Problemy na urządzeniach mobilnych – każda strona internetowa powinna być dziś projektowana z myślą o poprawnym wyświetlaniu jej zawartości na małych ekranach. Większość smartfonów i tabletów nie obsługuje technologii Flash, dlatego naprawdę nie ma sensu „raczyć” użytkowników takimi elementami, które i tak nie zostaną odtworzone, a niepotrzebnie obciążają witrynę i znacznie wydłużają czas jej ładowania.
  5. Brak wsparcia przeglądarek – najważniejsze jest oczywiście to, że technologii Flash nie wspiera przeglądarka Chrome. To znaczy: nie robi tego „z automatu”. Niezbędne jest zainstalowanie wtyczki, co z kolei nie jest zalecane przez Google. Specjaliści od SEO podkreślają, że witryny wyposażone w elementy Flash mogą być za to karane przez algorytm wyszukiwarki, co oczywiście wpływa na ich pozycję w rankingu.

Nie możesz mieć żadnych wątpliwości. Technologia Flash to takie internetowe piąte koło u wozu i należy z niej jak najszybciej zrezygnować. Jeśli twórca Twojej nowej strony internetowej proponuje Ci umieszczenie na niej elementów flashowych, to najlepiej zrobisz, jeśli od razu zrezygnujesz z jego usług.

Porada: Sprawdź jak skutecznie reklamować firmę... tutaj →
szczegółowy plan działań

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

poradnik -lipiec2018
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.