5 pomysłów na reklamowanie się w telewizji

Antoni Kwapisz
14.11.2016

Reklama telewizyjna, podobnie jak radiowa, prasowa czy internetowa, niejedno ma imię. Przedsiębiorcy mają do wyboru sporo formatów reklamowych i wcale nie muszą decydować się wyłącznie na bardzo kosztowne spoty emitowane w blokach. Istnieje co najmniej 5 bardzo popularnych sposobów na reklamowanie się w telewizji – przynoszą one duże korzyści wizerunkowe, choć wymagają głębokiego sięgnięcia do portfela.

  1. Tradycyjny spot – spoty reklamowe są emitowane w wyznaczonych blokach. Standardowa długość reklamówki wynosi od 30 do 45 sekund. Reklamodawca musi wybrać porę emisji oraz miejsce spotu w bloku – od tego zależy cena. Jest to bardzo kosztowna forma promocji, ponieważ emisja jednego spotu w prime time popularnej telewizji może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
  2. Product placement – polega na lokowaniu produktu w programie telewizyjnym, serialu, a nawet filmie. Przykładem może być chociażby tzw. telewizja śniadaniowa, która jest jednym wielkim polem do promowania swojej marki. Wystarczy, że np. w studiu pojawi się kucharz, który przygotuje śniadanie z użyciem masła konkretnej firmy – kamera będzie robić zbliżenie na logo, a widzowie je zapamiętają. Product placement jest tym skuteczniejszy, im bardziej naturalne jest umieszczenie produktu w kontekście.
  3. Sponsoring – marki mogą objąć sponsoringiem całe programy telewizyjne lub ich poszczególne elementy, np. prognozę pogody. Wówczas przed i po prognozie musi pojawić się krótki spot informujący, kto ją sponsorował. Taka forma promocji jest kosztowna, ale bardzo skuteczna, ponieważ widzowie nie odchodzą od telewizora i mogą dokładnie zapoznać się z logiem marki.
  4. Event – telewizje bardzo chętnie organizują różne akcje specjalne, np. studio plenerowe w galerii handlowej czy w parku rozrywki. Jest to atrakcyjne dla widzów, a także bardzo korzystne dla reklamodawcy. Trzeba za to zapłacić potężne pieniądze, jednak otrzymuje się gwarancję, że nazwa firmy/marki będzie wielokrotnie padać z ust prowadzących. Dzięki temu widzowie doskonale ją zapamiętują.
  5. Koncert – większość popularnych stacji telewizyjnych za punkt honoru stawia sobie zorganizowanie jakiegoś wielkiego koncertu w konkretnym mieście. Może to być koncert sylwestrowy lub związany z inną okolicznością, np. rocznicą powstania stacji czy uroczystością wręczenia nagród muzycznych. Takie koncerty osiągają bardzo wysoką oglądalność, dlatego emitowane przy nich reklamy są bardzo drogie, ale jednocześnie skuteczne. Firma może zostać sponsorem generalnym koncertu i pojawić się w jego nazwie lub umieścić nośniki elementów identyfikacji wizualnej na scenie.

Telewizja daje więc dość szerokie możliwości w zakresie promowania marki, z czego reklamodawcy chętnie korzystają. Jest to niestety jeden z powodów spadku jakości emitowanych programów (wspomniana telewizja śniadaniowa to obecnie reklamowy folwark), jednak dla przedsiębiorców najważniejsze są korzyści wizerunkowe – telewizja wciąż jest ich gwarantem.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie