Chcesz świetne logo marki, ale nie masz kasy. Czy da się rozwiązać ten dylemat?

Marek Szydełko
12.04.2019

„Nie stać mnie na nic lepszego” – to najczęstsza wymówka, jakiej używają przedsiębiorcy, by uzasadnić, dlaczego używają fatalnie zaprojektowanego logo lub nie mają go wcale. Ograniczony budżet rzeczywiście może być poważną przeszkodą, zwłaszcza na początkowym etapie budowania marki, gdy te pieniądze są najbardziej potrzebne. Jeśli masz świadomość, jak istotny jest wpływ logo na postrzeganie marki przez jej klientów, ale jakbyś nie liczył, to nie masz kasy na usługę renomowanej agencji reklamowej, to koniecznie przeczytaj ten poradnik. Znajdziesz w nim kilka ciekawych rozwiązań.

Małe studio graficzne/agencja reklamowa

Pierwszym sposobem na ograniczenie kosztu zaprojektowania profesjonalnego logo jest zwrócenie o pomoc do małej agencji reklamowej lub niezależnego studia graficznego. Jeśli wysłałeś zapytania do najbardziej znanych agencji, specjalizujących się w obsłudze klienta korporacyjnego, to nic dziwnego, że oferty były pięciocyfrowe. Szukaj dalej, skupiając się na agencjach świadczących usługi dla sektora MŚP, z akcentem na jednoosobowe działalności gospodarcze i start-upy.

Takie agencje również gwarantują bardzo wysoką jakość, ale nie przepłacasz w nich za markę i biuro w prestiżowej warszawskiej lokalizacji. Oczywiście musisz wcześniej zweryfikować umiejętności wykonawcy, czemu służy udostępnione przez niego portfolio.

Zakup pakietu

Profesjonalny projekt logo powinien być nieco tańszy, jeśli zdecydujesz się od razu kupić pakiet usług, np. w ramach kompleksowego zaprojektowania wszystkich elementów identyfikacji wizualnej marki (papeteria, wizytówki etc.).

Cena jednostkowa będzie jeszcze atrakcyjniejsza, gdy tej samej agencji zlecisz produkcję strony internetowej oraz opracowanie treści. Jasne, że sumarycznie będzie się to wiązać ze sporym kosztem, ale zakładamy, że jesteś na to przygotowany decydując się rozpocząć proces budowania marki.

Wstrzymaj się z reklamą

Załóżmy jednak, że naprawdę nie masz środków na to, aby pozyskać elementy identyfikacji wizualnej marki, na czele z logo. Czy jednak planujesz zainwestować w kampanię reklamową, np. Google Ads? W takim razie zabierz się do sprawy „po bożemu”. Aby reklama była skuteczna, klienci, do których trafi, muszą zaufać marce. Nie będzie to możliwe, jeśli tej marki po prostu nie ma.

Wydając pieniądze na reklamę, która nie przyniesie żadnego efektu sprzedażowego, nie wspominając już o wizerunkowym, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Naprawdę rozsądniej więc będzie przeznaczyć odłożone pieniądze na profesjonalne logo i inne elementy identyfikujące markę, a dopiero później zacząć się reklamować.

Na koniec najważniejsza zasada: nie kupuj byle czego i za psie pieniądze! Ograniczony budżet tym bardziej powinien Cię zmobilizować do zainwestowania pieniędzy w coś, co od początku będzie kreować wiarygodny i atrakcyjny wizerunek marki. Nie stać Cię na pomyłki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie