Jak zwiększyć konwersję na stronie www? 7 najlepszych sposobów

Mariusz Siwko
22.02.2016

Konwersja, czyli współczynnik pożądanych akcji, jakie podejmują użytkownicy na stronie www, to bardzo ważny parametr dla każdej firmy promującej się w sieci. Od odwiedzających naszą witrynę klientów możemy oczekiwać przeróżnych zachowań, jednak celem zawsze będzie zwiększenie sprzedaży lub rozpoznawalności marki. Niestety, wiele stron cierpi na problemy, które skutecznie utrudniają konwersję. Jak im przeciwdziałać? Oto 7 sprawdzonych sposobów.

  1. Zadbaj o aktualizację treści strona, która nie jest aktualizowana, jest przez użytkowników odbierana, jako martwa, przez co trudno jest ich przekonać do np. wypełnienia formularza kontaktowego. Wydaje się nam bowiem, że i tak nikt na to zapytanie nie odpowie. Dlatego przede wszystkim trzeba pamiętać o aktualizowaniu treści, np. poprzez blog.
     
  2. Postaw na prostotę – użytkownicy podejmują określone działania tylko wtedy, gdy się im tego nie utrudnia. Dlatego strona powinna być zbudowana możliwie najprościej, aby każdy z jej elementów był podporządkowany celowi. Wszystko, co utrudnia zapoznanie się z treścią, należy zmodyfikować lub usunąć.
     
  3. Zachęcaj do kontaktu – najbardziej oczywistym celem posiadania strony www jest zachęcenie odwiedzających do nawiązania kontaktu z firmą. Dlatego trzeba uruchomić czytelny i wygodny formularz kontaktowy, do którego będziemy odsyłać z różnych podstron. Jeśli piszesz tekst z ofertą, to zawrzyj w nim zachętę do kontaktu i dodaj link prowadzący wprost do formularza.
     
  4. Zwróć uwagę na tempo działania strony – jeśli strona ładuje się bardzo wolno, a przejście między zakładkami trwa wieki, to konwersja natychmiast poleci w dół. Spytaj, co jest źródłem problemu zarówno wykonawcę, jak i dostawcę usługi hostingu.
     
  5. Zainwestuj w responsywną wersję strony – użytkownicy mobilni mają ogromne znaczenie dla firm i to właśnie oni najczęściej podejmują pożądane działania na stronie. Należy więc umożliwić im swobodne korzystanie z witryny na każdym rodzaju urządzenia. Jeśli nasza strona nie jest responsywna, to nie będzie się dobrze wyświetlać np. na smartfonie, co znacznie obniży konwersję.
     
  6. Podkreśl elementy, które mają prowadzić do konwersji – jeśli celem strony jest np. nawiązanie interakcji z użytkownikami w mediach społecznościowych, to linki prowadzące do profili firmy muszą być doskonale oznakowane i AKTYWNE.
     
  7. Pamiętaj o profesjonalnym wizerunku – jeśli pójdziesz na spotkanie z klientem w dziurawych spodniach, w wymiętej koszuli i pachnący dobrą imprezą, to nie możesz liczyć na nawiązanie kontaktu biznesowego. Strona internetowa jest najczęściej pierwszy miejscem, gdzie ten kontakt zostaje nawiązany. Zadbaj więc o to, aby prezentowała ona Twoją firmę w sposób maksymalnie profesjonalny. Liczy się układ strony, kolory, dobre teksty, ale też budowanie zaufania do firmy poprzez umieszczenie dokładnych i aktualnych danych kontaktowych.
     

Jeśli mimo zastosowania się do tych rad wciąż nie wiesz, jak zwiększyć konwersję na stronie www, to prawdopodobnie Twoja firmowa witryna ma problem z optymalizacją lub została zbudowana bez myślenia o potrzebach grupy docelowej. Wówczas niezbędna będzie pomoc profesjonalnej agencji interaktywnej, która podpowie Ci kolejne rozwiązania lub po prostu podda stronę fachowym modernizacjom.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie