Nie zapominaj o aktualizowaniu tekstów na stronie internetowej!

Strony internetowe większości polskich firm są wypełnione po brzegi różnego rodzaju tekstami. Część opisuje usługi, część historię przedsiębiorstwa, a do tego dochodzą jeszcze artykuły na blogach. Treść z czasem może się jednak starzeć, co oznacza, że w pewnym momencie przestaje być aktualna. To niebezpieczna sytuacja, ponieważ nawet świetne teksty, które przekazują niepełne lub nieprawdziwe informacje, mogą odstraszać potencjalnych klientów. Dlatego nigdy nie należy zapominać o aktualizowaniu tekstów na stronie internetowej!

Kwestia wiarygodności

Zacznijmy od podstawowego powodu, dla którego koniecznie trzeba raz na jakiś czas przeprowadzić aktualizację treści na stronie internetowej. Teksty są nośnikiem informacji, a często także stanowią firmową ofertę, która powinna być wiążąca.

Załóżmy, że klient wchodzi na stronę i znajduje na niej cennik. Firma X podaje, że ma w ofercie stal zbrojeniową w cenie 2,50 zł za kilogram. Klient jest zachwycony, chwyta za telefon lub wysyła maila, a w odpowiedzi dowiaduje się, że „Panie kochany, cena jest nieaktualna, teraz sprzedajemy po 3,50 zł, pan Waldek miał zmienić, ale widocznie zapomniał.” Słabe, prawda?

Dokładnie tak samo jest z każdą nieścisłością znajdującą się w tekstach na firmowej stronie www. Przedsiębiorcy na początku działalności tworzą treści dopasowane do swojego profilu biznesowego. Po kilku latach jednak ten profil się zmienia. Nieaktualne teksty natomiast zostają, w efekcie czego wielu klientów może zostać wprowadzonych w błąd.

Dlatego należy regularnie, przynajmniej raz w roku, dokonać rewizji tekstów na stronie internetowej i ewentualnie wprowadzić w nich zmiany. Jeśli natomiast treści te były tworzone na kolanie, przez właściciela lub pracownika firmy, to niemal na 100% przydałoby im się przeredagowanie przez zawodowego copywritera.

Wykorzystaj aktualizacje do tworzenia jeszcze lepszych tekstów

Aktualizowanie treści to bardzo dobry sposób na brak weny czy czasu, by tworzyć nowe teksty na firmowym blogu. Często jest tak, że jakiś artykuł po 2-3 latach może wymagać delikatnych lub większych zmian, po których nabierze nowego znaczenia, będzie jeszcze bardziej rozbudowany i merytoryczny, a w konsekwencji przyciągnie nowy ruch na stronę.

Przy okazji aktualizowania takiego artykułu koniecznie uzupełnił linkowanie wewnętrzne, czyli dodaj kilka odnośników do innych tekstów na firmowym blogu. Teraz jest to o wiele łatwiejsze, bo masz do dyspozycji znacznie więcej artykułów.

Rada

Gdy już zdecydujesz się zaktualizować jakiś artykuł na firmowym blogu, dodaj stosowną adnotację w tytule. Słowo „aktualizacja” bardzo zachęca do lektury i wyróżnia wpis spośród setek podobnych. Możesz również przesunąć artykuł na początek listy, zmieniając datę publikacji.

Zawsze aktualne treści na stronie internetowej bardzo skutecznie budują wiarygodność firmy i pozwalają jej pracować na miano branżowego eksperta. Warto zatem raz na jakiś czas dokonać małego przeglądu, który pozwoli też wyłapać przegapione błędy interpunkcyjne, ortograficzne czy stylistyczne.

Porada: Sprawdź jak skutecznie reklamować firmę... tutaj →
szczegółowy plan działań

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

WWW299zl
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.